Justin Chon intervju

Intervjuer & Artiklar | 2009-03-09 | 19:17:00 Kommentera här:) » 0 st

Jag hittade en intervju med Justin Chon som spelar Eric Yorkie och intervjun hittades här. Det var en lite rolig intervju tyckte jag :D Jag säger Team Sweden, go Justin!

 

"Jag är tacksam för Twilight" Justin Chon Sci-fi-mässan Han har blivit världskänd i rollen som Eric Yorkie i Twilightfilmerna. Nu i helgen träffar han fans på Sci-fi-mässan i Göteborg. Graffitis Agnès Ericson och Katarina Hedencrona fick en pratstund med skådespelaren Justin Chon.

 

Har du läst Twilightserien?
- Ja, det har jag, den är grym!

 

Har du och din karaktär Eric Yorkie några likheter i personlighet?
- Eric är lite nördigare. Han är konstig som jag men han är smartare och pluggar mer. Jag tycker att jag är coolare, fast vi är ganska lika.

 

Vad tror du är så speciellt med Twilight?
- Jag tror att det är för att det är en modern kärlekshistoria, det är som Romeo och Julia. Det har inte funnits några bra kärleksfilmer efter Titanic. Det är en bra kärlekshistoria eftersom det är en normal tjej men en sådan otrolig kille. Det är nog därför folk gillar det.

 

Kan du beskriva dig själv med tre ord?
- Konstig, galen och galen, haha!

 

Hur har Twilight förändrat ditt liv?
- Utan Twilight skulle jag inte fått komma till Sverige och det är toppen! Jag får resa mycket, det ger mer jobb och jag får fler chanser till bra jobb. Jag tycker verkligen att det har varit bra.

Är du nära kompis med Kristen Stewart, Robert Pattinson och Taylor Lautner?
- Nu är de så upptagna. Men när vi jobbar ihop så går vi och äter middag tillsammans. Eftersom alla gör sin egen grej så blir det svårt att träffa dem.

 

Gick du på uttagning för rollen som Eric?
- Några av killarna, som han som spelar Mike, gjorde en provspelning för både Eric och Mike men jag gjorde från början bara provspelning för Eric.

 

Har du varit i Sverige någon gång förut?
- Jag har aldrig varit i Sverige men jag älskar det! Jag föddes ju i Orange County i Kalifornien och där är det samma väder året om. Om jag vill se snö så är jag tvungen att åka upp i bergen. Nu när jag landade här i Göteborg så var det snö överallt och jag tänkte: "Wow"! Min kompis som brukar klippa mitt hår är från Sverige och hon tycker att de snyggaste tjejerna finns i Sverige!

 

Kan du gå utomhus utan att bli attackerad av Twilightfans?
- Ja, där jag bor kan jag gå ut. Jag har det inte lika jobbigt som Robert som alla känner igen.

 

Tycker du att det är kul att skriva autografer?
- Jag älskar det verkligen. Man träffar nya människor och det är jättekul.

 

Vad gör du på din fritid?
- Lyssnar på musik, tittar på många filmer, läser böcker och surfar. Det vanliga.

 

Om du inte var skådespelare, vad skulle du arbeta med i dag?
- Jag skulle vara professionell surfare.

 

Tycker du att Robert Pattinson gör ett bra jobb som Edward Cullen?
- Ja, det tycker jag! Om han inte gjorde ett bra jobb så hade inte folk gillat honom. Han är en bra skådepelare.

 

Team Jacob eller Team Edward?
- Team Sweden! Haha!

 

Vilken är din favoritscen i New Moon?
- När Wolf Pack hoppar från klippan och ylar. Och även när Bella åker motorcykel och ser Edward runtomkring sig.

 

Hur lång tid tog det att spela in Twilightfilmerna?
- Första filmen, Twilight, tog två och en halv månad. Andra och tredje var lite kortare för mig men det tog ungefär tre månader för att spela in båda filmerna.

 

Är du med i någon annan film just nu?
- Jag gör en independentfilm som heter Fortune hunters. Den kommer i juni.

 

Vad tror du att du jobbar med om tio år?
- Förhoppningsvis är jag regissör. Just nu gör jag musikvideor åt mina kompisar. Men om tio år så kanske jag regisserar mindre filmer, inte så stora.

 

Kommer du att spela Eric Yorkie i Breaking Dawn?
- Det är inte säkert än men jag hoppas på det!

Ålder: 28.

Bor: Orange County, Kalifornien, USA.

Känd för: Spelar Eric Yorkie i Twilightfilmerna.

Djur jag vill vara: Delfin.

 

Källa & BildKälla


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!