Remember Me-Recension

Filmrecensioner | 2011-03-17 | 21:06:00 Kommentera här:) » 0 st

Tänkte att ni skulle få en filmrecension nu på torsdagen också, många av er kanske redan har sett denna filmen men har ni inte gjort det se den! :)

.

Orginaltitel: Remeber Me

Regissör: Allen Coulter

Utgivningsår: 2010

Genre: Drama/Romantik

Längd: 100min

Skådespelare: Robert Pattinson (Tyler), Emelie de Ravin (Ally), Lena Olin, Pierce Brosnan, Chris Cooper

 

Handling:

Det är ett romantiskt drama som utspelar sig i NYC under sommaren 2001 och i huvudrollen ser vi Robert Pattinson som Tyler en ung och rebellisk man som möter Ally. Tyler har det tufft med sin familj men med hjälp av Ally inspireras han och han hittar meningen med sitt liv. De båda blir kära men när det ser ut som allt är bra dyker hemligheter upp som sätter kärleken på prov.

 

Vad tycker jag?

Jag vet knappt vad jag ska börja! Måste säga att detta var en riktigt bra film och detta visar alla att Robert är en mycket duktig skådespelare. Detta var en film som är värd att se men var berädda på att ni kommer att fälla tårar, jag brukar kunna hålla inne dem men det gick inte i denna filmen. Remember Me är nu en av mina många favoritfilmer och alla spelade jättebra i filmen och handlingen var stark! Filmen har ett fint budskap och det är att man ska ta till vara på varje dag man har :)

Av mig får Remember Me  9.5/ 10

 

 

Källa


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!