The Runaways-Recension

Filmrecensioner | 2011-03-18 | 21:10:00 Kommentera här:) » 0 st

Snart sätter jag mig på tåget hem igen och det har varit tre roliga dagar men lite trött är man allt :) Det blir ett till filmtips och denna ågngen blir det The Runaways.

.

Orginaltitel: The Runaways

Regissör: Floria Sigismondi

Utgivningsår: 2010

Genre: Drama/Musik

Längd: 1timme 46 min

Skådespelare: Kristen Stewart som Joan Jett & Dakota Fanning som Cherrie Currie

 

Handling:

The Runaways är en film baserad på sångerskan Cherrie Curries bok 'Neon Angel' och det är en reflektion på hennes erfarenheter av att va en rockstjärna. The Runaways är det revolterande tjej rockbandet under 70-talet och en av deras stora låtar är Cherrie Bomb. Joan Jett är fast bestämd på att bilda ett rockband med bara tjejer och Cherrie Currie är den med utseendet som bandet behöver. Deras karriär tar fart men den kantas av press och droger. Bandet drabbas av kollapser, slitningar och uppbrott och tjejerna är bara i 15-16 års åldern.

 

Vad tycker jag?

Jag tycker att detta var en mycket intressant film och jag tror att den speglar verkligheten ganska bra. Att stå upp mot alla band med tuffa killar på den tiden kan inte ha varit det lättaste. Kristen Stewart och Dakota Fanning spelar sina roller mycket väl tycker jag och jag blir imponerad av dem. Hanlingen är riktigt stark och bitvis väldigt hemsk när man inser vilket liv de levde bland missbruk och den hårda pressen. En film värd att se om  man gillar skådespelerskorna eller rockhistorien.

Av mig får The Runaways 8.5/10  

 

Källa & Källa


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!