The Yellow Handkerchief-Recension

Filmrecensioner | 2011-03-16 | 20:04:00 Kommentera här:) » 0 st

Eftersom jag är iväg och roar mig med film så tänkte jag bjuda på en recension! Det blir på Kristens film The Yellow Handkerchief.

.

Orgnialtital: The Yellow Handkerchief

Regissör: Udayan Prasad

Utgivningsår: 2008

Genre: Drama/Romantik

Längd: 102min

Produktions land: USA

Skådespelare: Kristen Stewart (Martine), William Hunt (Brett), Maria Bello (May), Eddie Redmayne (Gordy).

Var kan jag köpa den? Den finns att bevaka på Discshop.se

.

Handling:

Filmen handlar om tre personer som aldrig tidigare har träffat varandra, Martine en 15årig tjej, Gordon en pinsam ung man och Brett som precis har blivit utsläppt från fängelset. Martine bestämmer sig för att åka med Grodon och lite senare träffar de på Brett, Martine är inte blyg och frågar om han vill följa med. Det slutar med att tre främlingar gör en bilresa genom Lousiana och de lär känna varandra genom deras känslor av ensamhet.

 

Vad tyckte jag?

Det är en ganska djup film och man får möta en man där nästan allt gått fel och Kristens karaktär som blint litar på honom. Detta var en intressant film tyckte jag, man får saker att fundera på, ta till vara på det man har. Kristen är super i rollen och hon visar ännu en gång upp att hon är en fantastisk skådespelerska men jag måste också säga att de andra skådespelarna i filmen är som gjorda för sina roller! Filmen har sin egen charm och jag kom på mig själv med att bli bland tycka synd om karaktärerna och ibland log jag för mig själv.

 

Av mig får The Yellow Handkerchief 7/10

Här kommer trailer och bilder.

 

KällaKälla


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!