Jodelle Ferland Katniss i Hunger Games?

Kommande Filmer | 2011-03-14 | 14:34:00 Kommentera här:) » 0 st

Move Mazzupial har en exklusiv intervju med Jodelle Ferland som spelade Bree Tanner i Eclipse. Intervjun handlar om rollen som Katniss för den nya filmen Hunger Games.
.
Jag översatte intervjun-

Movie Mazzupial: Jag tittade på dina bilder och tänkte 'hon skulle kunna vara en mycket bra Katniss Everdeen' och sedan hörde jag att du var intresserad av rollen, är det sant? Har du provspelat för rollen?

Jodelle Ferland: Varje förnuftig 16årig tjej skulle vara intresserad av rolllen som Katniss, men vi får se. Det skulle göra mitt liv (komplett) om jag fick rollen. Jag älskar böckerna. Jag är en stor läsare och jag läser nästan allt och de här böckern avar fantastiska. Så att få rollen hade varit fantastiskt. Jag tror fortfarande att det är audition för rollen och de kan gå älsdre eller yngre men jag håller tummarna. OM jag inte får rollen som Katniss finns det stor chans att jag kan få rollen som en av de andra deltagarna eller något sådant.

MM: Ja, om det inte blir Katniss så skulle du kunna spela en av de andra karaktärerna. 

JF: Ja precis.

MM: Så om du har provspelat... då måste du ha läst lite av manuset? Snälla säg att manuset är trogen boken. Som ett fan, är du glav över hur det kommer bli?

JF: Jag vill helst inte prata för mycket specifikt om filmen, men jag är spänd på att se hur det går och jag hoppas att de gör ett bra jobb. Men det tror jag att de kommer.

MM: Okej, behåll dina hemligheter. Katniss är verkligen en mycket unik karaktär. Vad är det om gör dig hungrig på denna rollen?


JF: Det skulle vara en sådan fantastisk roll. Katniss är en av mina favorit karaktärer ur allaböcker jag har läst, hon är stark och självständig. Hon är en förebild för människor. I en värld där alla gör vad som helst för att överleva så är hon den enda som står upp för vad som är rätt.

Vad tror ni om Jodell som Katniss? Har ni läst böckerna? Jag har läst första boken men har ändå lite svårt att se Jodelle i den rollen, men visst efter lite funderande hade hon kanske passat bra i rollen :)

Källa


Kommentarer

Namn:
Kom ihåg

E-mejl: (endast för mig)


WWW:


Kommentar:




Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!